czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • paweł2
    L&K
    • 2010
    • 1405

    Jako wielki fan Tsi,musze to napisac,tuner Wimmer przedstawil Golfa R,2.0tsi (seria 270km,350nm)478km,i610nm.Super projekt,alez potencjal jest w tych motorach.
    Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

    Komentarz

    • vw2008
      Ambiente
      • 2008
      • 118

      Zamieszczone przez paweł2
      Jako wielki fan Tsi,musze to napisac,tuner Wimmer przedstawil Golfa R,2.0tsi (seria 270km,350nm)478km,i610nm.Super projekt,alez potencjal jest w tych motorach.
      Compsporty Czarną A3 2.0 TSI 200KM zrobili na 420KM także Polacy też potrafią
      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8HuVj3mvfls&feature=related[/youtube]
      By BESTperformance:
      2.0 TDI 16v BMR 170 @ 200 KM/410 Nm
      2.0 TDI 8v BMM 140 @ 170 KM/410 Nm
      Corsa C Z12XE 75 @ 80 KM/120 Nm
      www.polskie-menu.pl - Tel. 790 533 228

      Komentarz

      • mirek_p11
        RS
        • 2010
        • 6630
        • Volkswagen
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Zamieszczone przez _tm_
        Zamieszczone przez mirek_p11
        jutro jadę na hamownię aby zobaczyć co tam wyjdzie
        No i jak ? Byłeś na hamowni ?
        jedziemy na hamownię v-tech kosakowo 10 autami 23.10.10 na mini spocik wykres na pewno zamieszczę po pomiarach

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz

        • Jac_ek
          RS
          • 2009
          • 1733

          Jak na razie po z hamowaniu dwóch sztuk forumowych mamy średnio
          +14,5 KM i + 26,5 Nm od tego co daje fabryka - czy jest sens to jeszcze poprawiać? nie sądzę
          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

          Komentarz

          • pascal
            Rider
            • 2009
            • 510
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Jac_ek, jak to po co - żeby bylo jeszcze lepiej gdyby tylko spodziewane przyrosty były lepsze swoją drogą to ciekawi mnie takie zagadnienie jak granica błędu hamowni , ktoś tu kiedyś pisał (chyba kolega gregorianin) że pomiary na hamowni są nie do końca oddają stan faktyczny.

            Komentarz

            • vw2008
              Ambiente
              • 2008
              • 118



              Ciekawe jak te 1.2 TSI i 1.4 TSI 122 na hamowni by wyglądały ? :diabelski_usmiech
              By BESTperformance:
              2.0 TDI 16v BMR 170 @ 200 KM/410 Nm
              2.0 TDI 8v BMM 140 @ 170 KM/410 Nm
              Corsa C Z12XE 75 @ 80 KM/120 Nm
              www.polskie-menu.pl - Tel. 790 533 228

              Komentarz

              • serfer
                Ambiente
                • 2010
                • 231

                1,2 TSI też już hamował jeden kolega z forum w Yeti.Wyszło mu 125 koni jakieś.Myślę że po leciutkim programie w boxie 145 koników by z tego wydłubali w vtechu(jeśli seria ma 125)
                Fabia Sportline 1,2 TSI 129km/230Nm

                Komentarz

                • krzysiek83wpr
                  Rider
                  • 2010
                  • 362

                  A ja powiem Wam, tak nie wiem ile tych koni faktyczne tam jest ale zrobiłem u siebie test 0-100, no i jestem bardzo zaskoczony wynikiem. Dwa razy wyszło w zasadzie 9.3-9.4 s jak dla mnie super wynik nawet ciut lepszy niż podaje producent co nie często się zdarza :]

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                    A ja powiem Wam, tak nie wiem ile tych koni faktyczne tam jest ale zrobiłem u siebie test 0-100, no i jestem bardzo zaskoczony wynikiem. Dwa razy wyszło w zasadzie 9.3-9.4 s jak dla mnie super wynik nawet ciut lepszy niż podaje producent co nie często się zdarza :]
                    w sumie kazdym autem zrobisz lepszy wynik niz podaje producent, czym sie mierzyłeś?
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • krzysiek83wpr
                      Rider
                      • 2010
                      • 362

                      Hmm no nie wiem czy każdym autem, moim poprzednim peugeot206 z silniczkiem 1.1 za cholery nie mogłem zejść poniżej 16s, a w instrukcji miał 15.2.
                      Pomiar na pewno nie jest dokładny bo stoperem więc pewnie + - jakieś odchywlenie może się zdarzyć i na pewno jest, ale dwa razy wyszło 9.3-9.4 więc powinno być w miarę racjonalne.

                      Komentarz

                      • arturo_freestyl
                        Rider
                        • 2010
                        • 704

                        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                        A ja powiem Wam, tak nie wiem ile tych koni faktyczne tam jest ale zrobiłem u siebie test 0-100, no i jestem bardzo zaskoczony wynikiem. Dwa razy wyszło w zasadzie 9.3-9.4 s jak dla mnie super wynik nawet ciut lepszy niż podaje producent co nie często się zdarza :]

                        ja mierzyłem kolegi 1.4tsi akcelerometrem i średnio wychodziło 9,5/100
                        ale po rozgrzaniu opon i wyćwiczeniu startów zeszlismy do 9,0/100
                        i na pokładzie 2 osoby
                        Octavia FWD 370KM/460Nm + NX
                        ET 14,607 - Bemowo 2011
                        ET 13,482 - Ryki 2012
                        ET 13,014 - Ełk 2013
                        ET 12,939 - Ryki 2015
                        0-200km/h - 13,2s
                        2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili

                        Komentarz

                        • _JJ_
                          Drive
                          • 2010
                          • 69
                          • Octavia III combi (5E5)

                          Temat zamarł w listopadzie 2010 czyli prawie 3 miesiące temu. Może teraz jest już więcej osób z doświadczeniami z chipowaniem tego silnika. Ja szperając w sieci znalazłem nawet jaką firmę, która reklamuje się, że chipuje ten silnik: http://www.44tuning.pl/volkswagen-vw...si-122-km.html zaś na forach Seata Leona nie wypowiadają się pozytywnie o chipowaniu silnika choć u nich jednostka i tak jest trochę zmodyfikowana względem skody i vw bo ma 125km a nie 122km.

                          Szczerze to wzrost mocy aż tak bardzo nie jest mi potrzebny ale trcohę momentu więcej i niższe spalanie to byłoby to.
                          pzdr,
                          Jacek
                          -----------------
                          O2 FL AMBIENTE 1.4 TSI DSG Liftback

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            Był tu nawet taki jeden co sobie program zmienił w tym silniczku, potem pisał, że ma problemy (jak było za goroąco) a potem słuch po nim zaginał. Miał jechać na "dostrojenie" do tunera, ale nie napisał jak to się wszytsko skończyło.

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              Zamieszczone przez _JJ_
                              i niższe spalanie to byłoby to.
                              a skąd chcesz to niższe spalanie wziąść :?: nie licz na to raczej....
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • Andys
                                Elegance
                                • 2007
                                • 762

                                a skąd chcesz to niższe spalanie wziąść
                                Teoretycznie jest to podobno możliwe, gdyż fabrycznie silniki są "przelane" paliwem. Czyli dobry program może to poprawić, poza tym, przy założeniu, że po programie będzie jeździł w tym samym stylu (wiem, wiem :twisted: ), powinien dysponować wyższym momentem przy tej samej prędkości obrotowej silnika, więc teoretycznie możliwy jest spadek zużycia paliwa po programie.
                                Pozdrawiam,
                                Andys

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  Zamieszczone przez Andys
                                  więc teoretycznie możliwy jest spadek zużycia paliwa po programie.
                                  baaardzo teoretycznie :diabelski_usmiech . według mnie niech się cieszy jak się nie zwiększy
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  • KriSSo
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 285

                                    Zamieszczone przez Andys
                                    powinien dysponować wyższym momentem przy tej samej prędkości obrotowej silnika, więc teoretycznie możliwy jest spadek zużycia paliwa po programie.
                                    A z czego bierze się ten moment większy? Przecież nie z kosmosu. Żeby zyskać moment, trzeba podlać paliwem. Tym bardziej, że przy spokojnej jeździe śmigasz na mapie fabrycznej. Dajesz w pedał, leci na modyfikowanej mapie, w której dołożono paliwa. U mnie przykładowo ingerencja w mapy zaczyna się po podaniu prawą nóżką 45 mg. W sytuacji, gdy prawa noga "nie korzysta z moda", jadę na fabrycznej mapie. Zastanawiam się zatem skąd mogą pojawiać się oszczędności w paliwie.

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      Zamieszczone przez KriSSo
                                      Zamieszczone przez Andys
                                      powinien dysponować wyższym momentem przy tej samej prędkości obrotowej silnika, więc teoretycznie możliwy jest spadek zużycia paliwa po programie.
                                      A z czego bierze się ten moment większy? Przecież nie z kosmosu. Żeby zyskać moment, trzeba podlać paliwem. Tym bardziej, że przy spokojnej jeździe śmigasz na mapie fabrycznej. Dajesz w pedał, leci na modyfikowanej mapie, w której dołożono paliwa. U mnie przykładowo ingerencja w mapy zaczyna się po podaniu prawą nóżką 45 mg. W sytuacji, gdy prawa noga "nie korzysta z moda", jadę na fabrycznej mapie. Zastanawiam się zatem skąd mogą pojawiać się oszczędności w paliwie.
                                      mi sie wdaje ze jak jest silnik słaby w stosunku do masy auta to zeby jechał to sie mu bardziej cisnie a po programie juz nie ma takiej koniecznosci bo auto jest mocniejsze i byc moze stąd jest róznica ale za to po programie przy pałowaniu musi więcej spalić niz przed programem :P
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        Zamieszczone przez piramida
                                        mi sie wdaje ze jak jest silnik słaby w stosunku do masy auta to zeby jechał to sie mu bardziej cisnie a po programie juz nie ma takiej koniecznosci bo auto jest mocniejsze i byc moze stąd jest róznica
                                        a znasz kogoś kto nie daje w palnik więcej po programie :?: przecież cała idea wtedy by szła w łeb.. :szeroki_usmiech
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • Andys
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 762

                                          A z czego bierze się ten moment większy? Przecież nie z kosmosu.
                                          Wyrwałeś z kontekstu kawałek mojej wypowiedzi. Chodziło mi o to, że po programie dysponujesz takim samym momentem przy niższej prędkości obrotowej, co za tym idzie jeżdżąc w niezmienionym stylu, kręcisz silnik do niższej prędkości obrotowej co może skutkować niższym spalaniem. To oczywiście teoria, nikt pewnie tak nie robi, ale chodziło o to czy po programie nie może spaść spalanie.
                                          Pozdrawiam,
                                          Andys

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            Zamieszczone przez leszekmw
                                            Zamieszczone przez piramida
                                            mi sie wdaje ze jak jest silnik słaby w stosunku do masy auta to zeby jechał to sie mu bardziej cisnie a po programie juz nie ma takiej koniecznosci bo auto jest mocniejsze i byc moze stąd jest róznica
                                            a znasz kogoś kto nie daje w palnik więcej po programie :?: przecież cała idea wtedy by szła w łeb.. :szeroki_usmiech
                                            np ja lubie nie raz po emerycku sobie pojezdzic a tak na serio to przed jak i po programach jezdzi sie tak samo :P
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • KriSSo
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 285

                                              Nic nie wyrwałem, zacytowane jest dobrze i dalej podtrzymuję zdanie, ponieważ napisałeś.......
                                              Zamieszczone przez Andys
                                              Chodziło mi o to, że po programie dysponujesz takim samym momentem przy niższej prędkości obrotowej,
                                              ...... bo zwiększono ciśnienie doładowania i podlano paliwem. Nadal nie widzę powodu, czy możliwości zaoszczędzenia paliwa. A nawet jeśli, to jest według mnie niezauważalne. Tzn ja się nie znam na tyle, próbuję sobie to wszystko jakoś poukładać. Może wypowie się jakiś specjalista i wytłumaczy, bo póki co .. sama teoria, że większy moment, to mniejsze zużycie paliwa do mnie nie trafia. Gdyby poprawić sprawność silnika bez podlewania paliwem, przy zachowaniu fabrycznych dawek, czyli auto dysponuje przy tej samej dawce większym momentem i mocą ..... to rozumiem. Ale tak nie jest.

                                              Komentarz

                                              • Andys
                                                Elegance
                                                • 2007
                                                • 762

                                                Nie większy moment, to mniejsze zużycie paliwa, tylko taki sam moment przy niższej prędkości obrotowej silnika, stąd ma się brać niższe zużycie paliwa. Czytanie ze zrozumieniem.
                                                Pozdrawiam,
                                                Andys

                                                Komentarz

                                                • G-CS
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 44

                                                  ...tak naprawdę jedynym powodem ew. spadku spalania po chipsie to to, że dysponując większym ...wcześniejszym momentem, autko łatwiej i szybciej się napędza...szybciej zmieniamy bieg na wyższy...szybciej osiągamy prędkość "przelotową".....czyli krócej jeździmy na wysokich obr...to nic innego jak podstawy ecodrivingu 8)
                                                  ...można pisać programy "eco" jak w ciężarowych...czyli dużo momentu z dołu...ale większość chce mieć płasko...i mocno górą...a to już raczej nie "eco" :diabelski_usmiech
                                                  ..reasumując...będziesz upalał na chipsie...będziesz palił więcej
                                                  http://www.gcstuning.pl/

                                                  Komentarz

                                                  • KriSSo
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 285

                                                    Zamieszczone przez Andys
                                                    Nie większy moment, to mniejsze zużycie paliwa, tylko taki sam moment przy niższej prędkości obrotowej silnika
                                                    Czytanie ze zrozumieniem powiadasz? Ok, czyli taki sam moment przy niższych obrotach to zupełnie coś innego, niż większy moment przy takich samych obrotach .
                                                    Dobrze, zatem retorycznie zapytam - skąd wziął się taki sam moment przy niższej prędkości obrotowej silnika? Bo ktoś dorzucił koksu do pieca.

                                                    Zamieszczone przez G-CS
                                                    dysponując większym ...wcześniejszym momentem, autko łatwiej i szybciej się napędza...szybciej zmieniamy bieg na wyższy...szybciej osiągamy prędkość "przelotową".....czyli krócej jeździmy na wysokich obr...
                                                    O !, ten argument do mnie trafia. Czyli rozumiem, że zwiększona dawka po modzie przy niższych obrotach, (dzięki której można uzyskać przy tych samych obrotach większy moment lub ten sam dostępny wcześniej) będzie i tak mniejsza, niż dawka polana na fabrycznej mapie podczas jazdy na wysokich obrotach, czy tak?

                                                    [ Dodano: Nie 06 Lut, 11 23:25 ]
                                                    Ale to też hm.... ta oszczędność będzie dotyczyć jazdy dynamicznej? Przy jeździe delikatnej nie ma chyba znaczenia, bo i tak śmigamy fabrycznej mapie?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...